Ivo

Ruiterfit

• 07/09/2024
De afgelopen jaren hoor je steeds meer over ‘ruiterfit’. Om een paard optimaal te kunnen laten presteren is het van belang als ruiter de volledige controle te hebben over je eigen lichaam en dat van het paard. Wanneer je zelf mentaal en fysiek in balans bent krijg je een goede communicatie en harmonie met je paard om samen tot goede prestaties te komen. Ruiterfit houdt zich bezig met de mentale en fysieke aspecten van de ruiter/amazone.

Kathrien Elferink en ik (Louise Elferink) hebben een aantal jaren gewerkt als instructeur in de sportschool waar we groepslessen X-Core hebben gegeven. X-Core is een les waar vooral je eigen Core (buik, billen benen en rug) wordt getraind. Het lijkt ons leuk om samen met een aantal leden van de club te sporten waar we de nadruk leggen op core stability in combinatie met paardrijden. Samen willen we graag een programma maken om jezelf te trainen en fitter te worden, zodat je meer controle hebt over je eigen lichaam en leert doorademen tijdens inspanning.

We willen dit aanbieden voor de leden van PSVA. Het gaat plaatsvinden bij de club op elke vrijdagavond 18.30 tot 19.30. Wanneer we naar binnen moeten i.v.m. het weer spreken we gezamenlijk iets anders af, we willen de ponyclub lessen niet verstoren. Het gaat je niets kosten, alleen een boel inspanning! Het enige wat je verder nodig hebt is een matje en sportkleding (of makkelijk zittende kleding). Je paard hoeft niet mee! Als je mee wilt doen geef dit aan bij een van ons en je komt in een groepsapp waar we de details in bespreken. Het is voor iedereen en je hoeft nog niet getraind te zijn! Dit word je namelijk door mee te doen. We starten op vrijdag 20 september met een proefles om te kijken of het wat voor je is. Daarna willen we een vaste groep voor dit kalenderjaar samenstellen.

Dus meld je aan bij Louise (06 44642417) of Kathrien (06 14427484)

Even op een rijtje

Ruiterfit
  • Start proefles vrijdagavond 20 september
  • Daarna elke vrijdagavond
  • Van 18:30-19:30
  • Bij PSVA clubgebouw
  • Draag sportkleding of makkelijk zittende kleding
  • Meenemen:
    • Sportmatje
    • Flesje drinken
    • Handdoek (voor al dat zweet)
    • Gezelligheid!

Een sportieve groet van ons!

Met vriendelijke groet,

Louise Elferink